8 Perkara Harus Dibuat Sebelum Memohon Google Adsense

8 Perkara Harus Dibuat Sebelum Memohon Google Adsense - Google Adsense adalah CPC (Cost Per Click) perkhidmatan pengiklanan oleh Google. Google Adsense adalah cara yang paling mudah untuk buat duit dengan blog.

Pada hakikatnya, tidak ada apa-apa tips dan rahsia anda boleh memohon google AdSense dan mendapat kelulusan. Banyak orang mencari tips dan rahsia mengenai google Adsense, pada masa itu mereka adalah membuang masa mereka. Daripada terus membuang masa mencari tips atau rahsia memohon Google Adsense apakata kita mempelajari tentang 8 Perkara Harus Dibuat Sebelum Memohon Google Adsense.

8 Perkara Harus Dibuat Sebelum Memohon Google Adsense
Mengapa Google Adsense adalah yang terbaik?
  • Mudah untuk digunakan.
  • Jangan bimbang tentang kualiti iklan.
  • Tidak perlu menukar iklan secara manual selepas masa yang tertentu.
  • Anda tidak perlu bimbang tentang pembayaran, pembayaran Google boleh dipercayai.

Ia adalah mudah untuk mendapatkan kelulusan Adsense Google tetapi sebelum menggunakannya anda perlu mengikuti beberapa garis panduan. Anda boleh mengikuti Garis Panduan Google Adsense untuk mendapatkan kelulusan.


Perkara Harus Dibuat Sebelum Memohon Google Adsense



1. Kualiti Kandungan

Ia memainkan peranan yang paling penting untuk mendapatkan kelulusan google Adsense.

Google memberikan banyak nilai kepada kandungan laman web atau blog anda. Google tidak memerlukan kandungan yang besar tetapi kandungan yang berkualiti. Jadi mesti perlu menulis kandungan yang unik dan bermakna untuk laman web atau blog anda sebelum memohon AdSense.
Cubalah untuk menerbitkan kandungan yang berkualiti. Ingat bahawa "quality content is king".

2. Rekabentuk dan Navigation

Itu tidak cukup jika hanya mempunyai kandungan yang baik di laman anda. Tetapi blog anda mesti mempunyai reka bentuk dan navigasi yang bagus.

Navigation baik bermakna pengguna boleh bergerak dari satu laman ke laman yang lain dan mendapati apa yang dicari dengan senang dan mudah. Jangan lupa untuk membuat logo untuk blog anda dan pastikan laman web anda mempunyai reka bentuk dan navigasi baik.

3. Tiga Page Penting (About, Contact us, Privacy Policy)

Ketiga-tiga page diatas adalah sangat penting untuk mendapatkan kelulusan Google AdSense, ramai orang ditolak oleh AdSense disebabkan oleh ketiga-tiga halaman tersebut. Jadi mesti perlu membuat tiga halaman tersebut.

4. Nama / Email / Umur Pengesahan

Untuk memohon google Adsense, anda perlu mengisi maklumat yang betul seperti nama penerima, e-mel dan umur untuk mendapatkan kelulusan. Perlu menyediakan maklumat yang tepat.

5. Trafik Dibayar

Jika anda mempunyai laman web atau blog yang mendapat trafik yang dibayar maka peluang untuk ditolak lebih. Kerana Google membenci jenis blog yang mendapat trafik dibayar. Jadi lebih baik elakkan lalu lintas yang dibayar untuk laman web atau blog anda. Untuk mendapatkan kelulusan memerlukan trafik daripada enjin carian.

6. Buang Rangkaian Iklan Yang Lain

Dalam terma dan syarat google, mereka menyatakan bahawa mereka tidak akan membenarkan rangkaian lain dengan mereka. Jadi anda perlu memastikan bahawa tidak ada rangkaian iklan lain yang dipasang di laman atau blog anda.

Ramai orang menggunakan rangkaian iklan lain untuk mendapatkan lebih banyak wang. Seperti ramai orang mengatakan Google Adsense adalah bagus daripada rangkaian iklan yang lain. Jadi memberi keutamaan yang paling tinggi kepadanya.

7. Bilangan Post

Seperti yang saya katakan kandungan kualiti adalah seorang raja. Jika blog kita mempunyai 40-50 post dengan kandungan yang berkualiti itu pasti mudah untuk kita mendapatkan kelulusan. Jika hanya mempunyai 40-50 post dan semuanya ditulis dengan baik & kandungan berkualiti maka saya pasti anda akan mendapat kelulusan. Jadi jangan memohon jika laman atau blog anda mempunyai kurang kandungan.

8. Custom Domain

Domain membuat blog kita lebih profesional. Seperti yang kita semua tahu blog yang mengunakan .COM atau .org berpotensi tinggi berada di kedudukan atas carian enjin. Jadi dengan menggunakan nama domain sendiri peluang untuk mendapatkan kelulusan semakin tinggi.



Apa Yang Boleh Dilakukan Adalah Tidak Mendapat Kelulusan Google Adsense?

Cuba untuk menyelesaikan masalah yang dinyatakan dalam e-mel. Jika anda ditolak lagi dan lagi maka jangan berputus asa kerana terdapat banyak lagi yang dipercayai dan membayar Iklan rangkaian tinggi anda boleh menggunakannya untuk mendapatkan wang.

Harap artikel ini amat berguna kepada semua. Jika anda mempunyai sebarang pertanyaan berkaitan ini maka berasa bebas untuk menyatakannya di dalam kotak komen.

Sekian.
Iklan Atas Artikel
Iklan Tengah Artikel 1
Iklan Tengah Artikel 2
Iklan Bawah Artikel